Hur många gånger kan man höra Holy diver utan att bli galen?

Nu förutsätter jag att alla naturligtvis vet att holy diver är en låt med DIO, allmänbildning=). Att jag ställer mig den frågan beror på att närmaste grannarna håller på och renoverar sitt hus och de lyssnar på musik rätt högt. Nu lyssnar de tacksamt nog inte på skräp men idag tror jag att jag har hunnit höra holy diver ca 10 gånger och efter ett tag blir det lite tjatigt fast låten är bra. Hade jag varit hemma hela dagen hade det nog blivit ännu fler gånger som jag fått höra låten. Bild från promenad.
Jag märker själv att jag nu är väldigt inställd på att dö. När jag går runt i trädgården så tänker jag på vilka blommor som jag ej kommer hinna uppleva och det känns helt okej.

Kommentarer

  1. För många år sedan hade jag en grannfamilj vars tonårsson sjöng samma låt heeeela tiden, Goo Goo Dolls "Iris". Det är en bra låt men _så_ bra sjöng han inte. När han var hemma ensam en helg hade han några kompisar över och de sjöng "In The Air Tonight" med Phil Collins om och om igen och sjöng fel i andra versen, när klockan slog midnatt knallade jag ner två våningar (jo, det hördes väl hos mig ändå) och talade om att de sjöng fel och hur texten egentligen går. Sedan gick jag upp till mig och det blev väldigt tyst. Seger! :D
    Jag kan förstå att du känner en frid och på så sätt är det bra, även om jag såklart önskar att du inte ville dö.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, det var artigt av dig att lära dem.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den