Lite boktips

Eftersom jag inte har orkat skriva något om någon bok här på länge så blir det en liten lista med bra böcker jag läst den senaste tiden.
Deckare
  •  Åsa Larssons serie om Rebecka Martinsson. Första boken i serien är Solstorm
  • Carin Gerhardsens serie Hammarbyserien som börjar med Pepparkakshuset 
  • Paret Börjlinds serie om Rönning och Stilton som börjar med Springfloden
  • Horsts serie om William Wisting. Vilken bok som är den första i serien är svårt att utläsa. Underligt nog så verkar det som om de första böckerna i serien inte är översatta. 

Skönlitteratur 
Sjukdom/elände 

Kommentarer

  1. Åhhh, är det en serie som börjar med "Springfloden"? Den måste jag läsa, åtminstone om boken är lika bra som serien de gjorde baserad på den. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp så är det, del 2 heter Den tredje rösten och del 3 heter Svart gryning. Del 4 ska komma ut i augusti om jag minns rätt. Hur bra böckerna är i förhållande till serien kan jag inte uttala mig om för jag såg inte serien. Men böckerna är bra, annars hade jag inte läst de tre som finns att få tag på=)

      Radera
  2. Nej det är klart. Jag gillar inte att göra det den här vägen, alltså se filmatisering först och sedan läsa boken men serien var så bra att jag måste! Tack för tipset.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den