När jag lullade runt i trädgården

kom jag att tänka på en sak jag läste i en bok för ett tag sedan.
(jodå det regnar idag)
Nu kommer jag av naturlig anledning inte ihåg exakt hur författaren formulerade sig utan det här blir hennes tanke med mina ord. Människor har två batterier, ett vanligt och ett extra. När det vanliga batteriet är slut går man över på extrabatteriet och när även det är slut finns det inget annat alternativ än att vila. Om man då bara vilar så pass mycket att extrabatteriet har hunnit ladda upp sig och sedan kör på igen hinner kroppen och huvudet aldrig återhämta sig och man sliter helt enkelt ut sig. Den metoden kör jag på nu och har gjort ett tag och jag har blivit väldigt sliten. Märker det inte minst på min hjärna, har svårt att hitta bokstäver och blir väldigt osäker på hur saker stavas som jag normalt inte har problem med. Någon tid för återhämtning har jag inte och det känns rätt onödigt att bara ta det lugnt så jag kör på. Om någon är nyfiken på boken så heter den Inte bara Anna: Asperger och stress Jag tyckte att den var intressant och klart läsvärd även om man bara är intresserad av stressreaktioner

Kommentarer