Blåbär

Jag kom på att jag aldrig ätit en butterkaka med blåbär och insåg att det är något jag vill göra. Så för att kunna få äta det krävdes det att jag plockade blåbär vilket nu är gjort. Någon kaka orkar jag inte baka idag utan det blir ett projekt för imorgon. Jag kan tänka mig att det låter underligt i en del personers öron att jag ägnar mig åt sådana funderingar när jag är självmordsbenägen. För mig är det däremot fullständigt logiskt, när jag dör vill jag vara klar med allt som jag kan tänkas vilja äta och göra. Lustigt nog är det enda jag kommer på att jag vill äta/göra just en butterkaka med blåbär. Nu hoppas jag bara att det blir en god kaka imorgon

Kommentarer

  1. Det kanske är din hjärnas sätt att på något undermedvetet sätt "hitta på" orsaker till att fortsätta finnas i livet dag för dag, eller jag vet inte. Men om du ändå ska fortsätta leva ett tag till så är det klart att du ska bara butterkaka. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade min hjärna fungerat så skulle det nog vara bra men icke. Den här veckan kan jag inte med gott samvete ta livet av mig även om jag har möjlighet. Försvinner jag ut i skogen kommer polisen kallas in för att leta. Med tanke på hur dålig bemanningen är här i dalarna så vill jag inte att poliser letar efter mig den här veckan när en massa löst folk finns i dalarna för att dansa och supa. Mycket bättre om poliserna får ägna sig åt att upprätthålla ordningen och förhoppningsvis ta rattfyllon den här veckan

      Radera
    2. Ja just det, dansbandsveckan.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den