Tvångströja

Tystnaden idag beror inte på att det har dykt upp män i vita rockar bärandes på en tvångströja. Hade det hänt så hade jag nog gömt mig i en garderob med ett vapen bredvid mig. Livet känns inte muntrare idag. Jag känner för att trycka i mig tabletter men ser ingen mening med att göra det. Kan jag inte göra det på en undanskymd plats i skogen så kommer det bara att sluta med att jag hamnar på akuten. Jag skulle utan tvekan kunna övertala läkare att det bara var ett misstag och att jag mår bra men det känns bara så meningslöst. Jag dör inte av det och att besöka sjukhus roar mig inte. Än har jag en spärr från att hänga mig hemma men den spärren lär luckras upp. Nu skulle jag nog hinna ut i skogen och hänga mig men känner jag sambon rätt skulle han låta hundarna spåra mig och jag vill inte att de ska hitta mig hängandes i ett träd. Att dränka mig i älven är ett alternativ men det minst lockande alternativet.

Kommentarer