Tävlar mot oväder

Lite så har det känts de senaste dagarna för när det syns att det snart blir oväder ökar jag takten för att hinna hem innan det startar.
Oftast vinner/hinner jag. Sambon tog itu med att ringa vårdcentralen idag och han fick en läkartid om en vecka. Skulle vara trevligt om han hinner bli bra innan dess för nu har han haft ont i benet i en vecka. Drygt för honom och jobbigt för mig, får väl se hur lång tid det tar till han är bra. Till det sker är det bara för mig att acceptera att leva ett tag till. Tog itu med att beställa en phablet, min mobil har uppvisat en del tecken en längre tid på att vara självmordsbenägen. Den stänger ner sig och reagerar inte på skärmtryck. Att det då blev en phablet istället för en ren mobil beror på att jag surfar mer på mobilen än jag pratar i den. Sedan tänkte jag även som så att sambon kan ha den som en liten surfplatta när jag trillat av pinn.

Kommentarer

  1. Vad har han gjort med benet, en skada eller så? Hoppas att han blir bra innan läkarbesöket. Trist med telefonen, teknik ska bara funka i all evighet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han vet inte själv utan fick bara ont för en v sedan. Inte så farligt ont första dagarna men sedan i tor kan han bara gå korta sträckor. Jag hade verkligen inte tänkt skaffa ny mobil men nu kände jag mig tvingad. Inte så road av att vara ute själv med hundarna utan möjlighet att höra av mig om något sker.

      Radera
    2. Usch då, låter inte alls bra. :-( Det var anledningen till att jag skaffade min första mobil också, att man själv eller hunden kan råka ut för något mitt ute i ingenting och inte kunna få hjälp.

      Radera
    3. En mobil kan vara en bra livlina om något händer. Ingen större risk att bli hittad fort här om något skulle ske under en promenad

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den