Blicken som en galen massmördare och med en fågel i handen

Instagram har visat sig vara rätt intressant. Av någon anledning som jag inte förstår så är det mest jägare som verkar uppskatta mina bilder på ätbara vilda djur. När jag har fått gilla på någon bild så är jag oftast artig och går in på den personens sida och ser om den har någon bild som jag tycker förtjänar ett gilla. På fm var det en person som hade gillat en av mina bilder och när jag gick in på hans sida var hans senast uppladdade bild lite intressant. Han står och poserar och håller upp en död fågel med ett grepp runt nacken på den och visar upp den. Nu är sådana bilder inte så ovanliga men han ser verkligen helt galen ut. Det fick mig att skratta och hans blick fick mig att tänka på en massmördare

Kommentarer

  1. Så länge han håller sig till laglig jakt på djur är det väl en sak. Jag undrar lite hur sådana som han tänker när de ser ett levande "jaktbart" djur - ser de dem som en måltavla jämt eller hur funkar det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är övertygad om att en del ser ett levande vackert djur och andra ser något de vill ha på väggen

      Radera
    2. Jag är inte jägare själv, jag hade chansen att ta jägarexamen när jag gick på naturbruksgymnasium men hade inte råd, men jag tänker att de bästa jägarna måste vara sådana som kan uppskatta skönheten hos ett levande djur vid alla tillfällen utom när de sitter på pass och det liksom är meningen att de ska se en måltavla och vara så effektiva som möjligt. Det kan inte vara sunt att gå runt och se potentiella troféer överallt.

      Radera
    3. Jag är godkänd på teorin för jägarexamen men har inte gjort skjutproven. Hade inte råd med det då och sannolikheten att jag skulle få vapenlicens nu är inte så stor.
      Sambon brukar säga att en bra jägare är den som avstår från skott, han menar då att en bra jägare är den som enbart skjuter när förutsättningarna är de bästa. Det håller jag med om. Finns en del videor på instagram på folk som jagar och det är många som borde öva mer på skjutbanor innan de jagar. Nu syftar jag i huvudsak inte på svenskar,finländare eller norrmän utan det är mer oetisk jakt i mina ögon i andra länder

      Radera
    4. Exakt! Din sambo har helt rätt - är man inte säker så är det inte rätt helt enkelt.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den