Mer än 50 sidor orkar jag inte

Jag hade höga förhoppningar på Märkta för livet av Emelie Schepp men mer än tiden det tog för mig att läsa 50 sidor ger jag inte boken. I mitt tycke är det en hel del konstiga meningar och alldeles för mycket fyllnadstext som inte har något syfte. Ex på konstig mening i mitt tycke.
"På tolv kvadratmeter fanns ett bord och stolar, ett vanligt fönster med galler på ena väggen och ett annat med spegelglas på andra väggen."
Jag får lite känslan av att hon skrev boken och sedan insåg att det blev för få sidor och då började lägga till stycken som inte gör någon nytta alls. Det här är nog den första boken jag läser som verkar ägna sig åt produktplacering och det känns underligt.
Vid det här laget borde jag ha lärt mig att jag ska undvika böcker som hyllas av det litterära folket för jag tycker alltid att böckerna de hyllar är skit

Kommentarer

  1. Kritiker är dumma i huvudet 95% av tiden (nu var jag generös), de tycker att konstiga formuleringar och fikonspråk är imponerande, ju mer obegripligt desto bättre. :-|

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den