Någon gång borde de ge sig

För någon vecka sedan upptäckte jag att jag hade ett par missade samtal under en dag. Givetvis kollade jag upp numret (045728005) och det visade sig vara Sifo. Efter det har de ringt i snitt ett par gånger per dygn. Nu hade jag kunnat svara någon av gångerna och förklarat att jag inte är intresserad men att göra det tar på krafterna. Istället lade jag in numret på svarta listan i mobilen och de fortsätter glatt att ringa. Känns lite som att mitt nummer borde trilla bort ur deras listor när de ringt 20 gånger och ingen någonsin svarar. När jag kom hem från promenaden för en stund sedan såg jag ett missat samtal på hemtelefonen och nu är det tydligen statistiska centralbyråns tur att ringa i en evighet. Tacksamt nog har vi en spärrlista i hemtelefonen så nu ligger även 018-4808596 där. När det gäller telefonundersökningar är jag av åsikten att de enbart borde få ringa människor som uttryckligen har meddelat att de vill delta.

Kommentarer

  1. Viktiga undersökningar, typ opinionsundersökningar, sådana är ok tycker jag men alltså annars, nä... jag tror att Nix-registret funkar på dem också men är inte säker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix skyddar tyvärr inte mot seriösa telefonundersökningar

      Radera
    2. Attans, då har jag bara haft tur alltså.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den