Dagens mysterium

Nu på hösten/vintern är det inte ovanligt att jag hör möss som springer på taket på altanen. Jag tycker att det är rätt vidrigt men eftersom de inte kommer in i huset så är det bara att acceptera att det är som det är. Nu på morgonen hörde jag att det var något som sprang men det var då ingen mus utan något mycket tyngre. Det underligaste var dock att det ljudet följdes av ljudet att något landade på gruset på uppfarten och sprang iväg. Råttor tycker jag är vidriga så jag har ingen kunskap om dem men det verkar underligt om någon hoppar ner från taket för det handlar ändå om några meter. Samtidigt kan jag inte tänka mig något annat djur än en råtta så jag får det inte riktigt att gå ihop.

Kommentarer

  1. Det låter himla märkligt. Kan det vara en ekorre som kommit lite vilse?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den