Eftersom jag inte känner för att läsa

Får jag ta tillfället i akt att spy lite galla. Att jag inte orkar läsa beror på att jag ska påbörja en ny bok och jag orkar helt enkelt inte uppbringa koncentrationen.

Det jag spyr galla över idag är att svenskar mer och mer verkar ha förvandlats till det gnällande folket. Allt som är fel ska någon annan fixa medan man sitter och rullar tummar och gnäller. Istället för att ens fundera över vad man själv kan göra. Allt som är fel i ens eget liv ska någon annan fixa medan man är upptagen med att vara ett offer. Varför väljer någon att lägga sitt liv i någon annans händer? Vi har ett liv (hoppas vid gud att det är så) så varför slösa bort tid på att vänta på att någon annan ska lösa det? Känner man att man är outbildad,tjock,ful eller något annat simpelt så är det bara att ta itu med det och hitta en lösning. Och då har man två alternativ göra något åt det eller acceptera hur det är och hitta något annat att lägga energi på.

Om man tycker att Sverige styrs på ett galet sätt så är det bara att börja vässa hötjugorna så meddelar jag vid ett senare tillfälle när det är dags att möta upp i stockholm. Lite tveksam dock till hur många som har hötjugor men då är det bara att börja tillverka en. Jag kan nämligen tänka mig att bli diktator en kort tid, tänk på hur mycket pengar som kommer sparas när jag avvecklat riksdagen,regeringen och resten av tomtarna. Några rådgivare eller liknande behöver jag inte heller för jag tänkte skaffa en kapybara som får säga sin mening om det mesta. Nu talar givetvis inte kapybaror men den kan kanske stampa med ett ben. Känner att jag kan lösa den frågan senare.
Allt jag skriver bör givetvis tas på största allvar....

Kommentarer