Vad är det för skylt?

Igår hade jag uppfattningen att folket skulle jaga rätt långt bort från byn så jag tänkte att det var lämpligt att promenera i skogen nära byn. När jag lullade runt där med hundarna tyckte jag att jag kände doften av en eld. Då tänkte jag att det var ologiskt att någon skulle knata ut där och tända en eld så jag beslutade mig för att det måste vara någon som eldar hemma och att doften hade spridit sig. Efter en vända i skogen kom vi ut på en skogsväg och i början av vägen ser jag att det finns två skyltar. För att ta mig hem måste jag passera skyltarna och då kunde jag konstatera att det var skyltar med texten Jakt pågår. De jagade inte alls långt bort från byn igår utan nära. Hade jag tänkt till skulle jag dock ha insett det när jag på fm hörde skott väldigt tydligt när jag var inne.
Nu är frågan var de ska jaga idag, jag har inget behov alls att promenera var de jagar

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den