När man inte vill kliva upp

Kände redan när jag låg kvar i sängen att det var kallt inne och då vet jag att det är ännu kallare ute. Temperaturen inne har stigit till 18 nu tack vare att vi eldar i kaminen. Temperaturen ute kan jag dock inte göra något åt så det blir till att klä sig varmt för att stå ut i -24. Någon längre promenad med djuren kommer det helt klart inte att bli, när det är så här kallt fryser djuren för mycket om tassarna. Att köpa skor till dem skulle vara meningslöst för jag vet att en av dem aldrig skulle acceptera det så när det är kallt blir det kortare promenader.

Kommentarer

  1. Brrrr. Det är en grej jag inte skulle fixa med att bo i hus, denna kyla. Min systers familj håller 18-19 grader, de har helt enkelt inte råd att hålla högre temp för det skulle krävas eldning hela tiden och det är DYRT. När de kommer hem efter jobbet är det 14 grader inne. Jesus...
    Ja, om en av hundarna ändå inte accepterar skor så kan ni ju ändå inte gå längre promenader och då är det skitsamma med skor på den ena. Bra beslut. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fy så kallt. Vi har värmepump så så kallt har vi aldrig

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den