Det är bra med bokserier

Ibland tycker jag att det är riktigt svårt att hitta någon bok jag vill läsa. Det gör att jag alltid blir glad när jag hittar någon serie som jag tycker är okej för då har man att läsa ett tag. Jag har ägnat mig åt att läsa serien Det stora århundradet av Jan Guillou ett tag nu. Har varvat böckerna i serien med andra böcker så det har tagit ett tag. Jag har inte läst ut hela serien än men snart så. Jag tycker inte att alla böckerna har varit lika bra/spännande men ändå fortsätter jag att läsa för jag vill veta hur det ska gå för familjerna. Hela serien börjar med tre bröder och sedan får man följa deras liv och deras val i livet. Det går inte att skriva så mycket om böckerna utan att avslöja för mycket

Kommentarer

  1. Guillou som person är en förbannad mansgris men jag gillar hans romaner, det har jag gjort ända sedan hans Hamilton-böcker. Den serien du skriver om nu har jag inte läst, jag har faktiskt inte läst något av honom sedan "Men inte om det händer din dotter" men jag vill göra det. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den