Det finns alltid något positivt

Den rubriken låter nog inte riktigt som mig men sanningen är den att jag inte har något problem med att se även positiva saker. Jag fick frågan igår av läkaren om jag behövde nya recept och på det svarade jag ja. Jag anade och hoppades att det skulle visa sig att han var så pass lat att han bara kollade på mina sista recept och skrev ut samma mängd. Och visst gjorde han det. Hur det kommer sig att någon läkare överhuvudtaget skriver ut recept som gör att en patient kan ta ut 500 tabletter per gång förstår jag inte. Ännu underligare blir det när läkarna skriver ut sådana mängder till någon som med jämna mellanrum försöker ta livet av sig. Även om det är underligt så är det praktiskt för mig för jag har alltid en sådan mängd tabletter hemma så jag kan dö

Kommentarer