Död eller inte?

Hörde en duns för en stund sedan och eftersom det var ett ljud jag hört många gånger visste jag att det var ännu en fågel som flugit in i ett fönster. Det visade sig vara en hackspett den här gången. Nu är jag väldigt säker på att den är död för fåglar som lever brukar inte ligga på det sättet. Det rimliga hade varit att jag hade gått ut och tagit hand om den men icke. Döda fåglar har jag väldigt svårt för. Jag håller en tunme för att den försvinner, antingen att den flyger iväg vilket inte är troligt eller att något annat djur hämtar den och äter upp den. Om något annat djur hämtar den får den gärna äta upp hackspetten utanför trädgården. Fjädrar och blod är inte så trevligt. Sker inte det så blir det sambons uppgift att ta bort den

Kommentarer

  1. Ojsan. Du har ju skrivit om det förut, vad är det som gör att fåglarna felnavigerar vid ert hus? Nu tycker jag att grannkatten kan göra lite nytta istället för att pissa och skita i era rabatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänker att de flyger in i det fönstret för att träd/skog en bit bort reflekteras i fönstret. Sambon fick äran att plocka bort fågeln när han kom hem. Vet inte varför jag är så fånig när det gäller fåglar, döda möss och sorkar plockar jag bort

      Radera
    2. Aha, jag förstår. Det låter logiskt. Jag tycker också att fåglar är lite "konstigare" att hantera än pälsdjur men det gäller för mig med levande fåglar också, jag begriper inte deras kroppsspråk helt enkelt. När de är döda finns det ju inget sådant men det kanske finns kvar där i bakhuvudet.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den