Hur korkade är människor?

Inte första gången jag ställer mig den frågan och garanterat inte sista. Jag kände mig mer eller mindre tvingad att köpa på mig lite blomfrön. Sambon tyckte att det var underligt att jag inte planerade något för trädgården i år. Verkade onödigt om han skulle inse att om jag får som jag vill så är jag död i sommar så jag beställde frön. Hinner jag dö innan de ska planteras ut så får han fixa det själv. När jag letade efter lite roliga blommor så kollade jag på tradera och det var det som fick mig att fundera på hu korkade en del är. På tradera går det nämligen att hitta människor som säljer 10-20 frön för samma pris eller mer som man kan köpa 100frön av samma sort hos någon av fröbutikerna. Och många av dem jag såg hade fått bud och det är lite rubbat. Att handla på tradera gör man givetvis bara om det är billigare eller om det är något udda som är svårt att få tag på annars tappar man hela syftet med det

Kommentarer

  1. Det kanske är folk som iskallt räknar med att det finns sådana som är besatta av Tradera? Jag har en bekant som har varit det, hon ruinerade sig på grejer som hon inbillade sig var bra deals men som i själva verket var mångdubbelt dyrt - kanske inte just frön men andra grejer. Galet.
    Du skulle ha skyllt på rådjuren, sagt att du är less på att de äter upp allt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog antagligen så. Synd om din bekant som inte först kollade upp om det var bra pris eller inte

      Radera
  2. Jag tror inte att det föll henne in utan det blev ett missbruk på något sätt. Den fattiges/genomsnittlige personens motsvarighet till aktiehandel kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter rimligt, om man tror att man gör bra affärer så är det nog lätt att sugas med

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den