Ibland vet jag att jag inte borde men ändå gör jag det

Det handlar inte om självskadebeteende eller något annat dumt utan det handlar om böcker. Det finns böcker som jag vet att jag inte borde läsa för de kastar tillbaka mig till tider och händelser. Det finns saker som det inte är bra att bli påmind om. Jag mår inte bättre av det och jag borde vara begåvad nog att välja att inte läsa sådana böcker. Tyvärr så är jag inte så begåvad och kommer aldrig bli. Läste en bok idag som mest gjorde att ett svart hål öppnaded under mina fötter. Jag anade att det kunde bli så men ändå läste jag.

Kommentarer

  1. Ibland blir det så, man kan inte låta bli. För mig är det lite så att det är som ett barn som bara måste kolla om spisplattan är het en gång till, efter att man redan bränt sig en gång. Lite "Hur illa kan det bli?" på något sätt och så blir det jätteilla.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den