Opium och batteri

Ibland får man acceptera att det inte går längre och så är fallet med mitt batteri i datorn. Batteritiden har blivit så dålig att jag har svårt att hinna titta igenom bilder jag för över från kameran. Igår gav jag upp helt och beställde ett nytt batteri, kan vara trevligt att hinna göra det jag tänkt utan att datorn dör. Opiumvallmo är något jag tänkt att det skulle vara fint att ha i trädgården så jag la även några tior på att köpa frön. Jag har inga planer på att försöka framställa opium utan tycker att blommorna är vackra. Att de är giftiga gör det inte sämre för då borde rådjuren inte äta av dem. Om de nu äter av dem så kan det bli intressant och se hur ett rådjur som är hög uppför sig. När det gäller saker/blommor till trädgården så får sambon vara med och betala eftersom en fin trädgård ökar värdet på huset och jag äger inte en endaste bit av huset eller trädgården. Idag borde jag ta itu med att fota lite hundsaker och lägga ut till försäljning, saker som inte används och inte passar hundarna vi har finns det inte direkt någon mening att ha kvar. Får se om jag orkar ta itu med det, mer pengar på kontot är aldrig fel

Kommentarer

  1. Jo, batteri till datorn är ju faktiskt bra att ha. Jag borde ta ur batteriet på min dator dagtid när den ändå är kopplad med sladd men jag är för lat. :-/ Jag hoppas att du filmar om det blir opiumvallmo och rådjuren äter på dem. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag göra. Tror dock inte att rådjuren kommer äta av dem men får se

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den