Bild från igår

Känns lika bra att ha det som rubrik så ingen tror att det är så här mörkt här nu.
Precis som de hotade med så faller det snö nu och det känns rätt onödigt. Lutar åt att jag får ta och fylla på fågelmaten, lite onödigt om fåglarna dör nu när jag hållit många av dem vid liv under vintern. Det mest spännande jag planerar att ägna mig åt idag är nog att så lite solrosor och när det är gjort tror jag att alla sorters blommor som behöver förgro är sådda. Hur mycket som sedan kommer att klara sig ut är en helt annan sak. I stort sett varje fönsterbräda är fylld med små plantor som ska flytta ut om ca en månad. I år har jag sått många fleråriga blommor så i framtiden kommer den delen av trädgården inte kräva mycket arbete

Kommentarer

  1. Men shit vad drygt med snö nu. :-/ Fin månbild!
    Jag skulle nog velat ha fler plantor här men jag har så begränsat utrymme för Merry-jäveljäveln ska ju på och knapra på allt. Hoppas att dina solrosor tar sig och att ni får ut många blommor i trädgården.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se hur jag ska få plats med allt i trädgården=)

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den