Fortsätter på temat att tycka synd om djur

Att jag är måttligt road av katter vet nog de flesta. Däremot vill jag inte att någon katt ska lida för jag bryr mig nog ändå om de flesta djur. Mygg, älgflugor och fästingar får dock gärna utrotas. Jag led lite med närmaste grannes katt idag. Den gick runt vid deras hus och jamade ynkligt och höll koll på ytterdörren. Gissar att den ville komma in men så blev det inte för grannarna är bortresta och har nog varit det i runt en vecka nu. Det verkar som om någon kommer till deras hus varje morgon och varje kväll. På kvällen släpps katten in och på morgonen släpps den ut. Katten verkar inte helt nöjd med det vilket jag kan förstå för så varmt lär det inte vara att vara ute så många timmar nu. Jag kan inte göra något åt deras sätt att ha katt men jag förstår det inte.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den