Jag borde ha vant mig

Jag förstår inte varför jag har så svårt att vänja mig vid en del saker som är normala på landet. I det här fallet gäller det människor som plötsligt bara dyker upp. Vår fd närmaste grannes brors ena barnbarn dök upp plötsligt. Viktigt att ha koll på alla omöjliga släktförhållande också när man bor på landet, det är jag inte så duktig på men en del har jag koll på. Att jag har koll på människan som dök upp beror på att hon och hennes bror skötte försäljningen av huset vår fd granne ägde. När de rensade huset och försökte sälja det så blev det normalt att prata med dem. Det var för ca 5 år sedan och efter det har jag inte sett till någon av dem. Nu dök hon plötsligt upp och här på landet är det normalt att folk bara dyker upp oavsett hur lång tid det har gått. Jag se en viss charm i det men ändå kan jag inte låta bli att tycka att det är udda. Nu tror jag att det har att göra med att jag växte upp och bodde i en stad i så många år och blev formad av det. En riktig bybo kommer jag nog aldrig att bli

Kommentarer