Konstigt folk

Nu är jag av åsikten att människor får göra precis som de själva vill så länge det inte skadar någon men det hindrar inte mig från att ibland bli fundersam över hur det är ställt med en del. För någon vecka sedan när det fortfarande var rätt mycket snö kvar kunde jag se hur ett par ett par hus bort skottade snö på framsidan av sitt hus som de sedan dumpade på baksidan av huset. Att skotta snö är inget udda men det var inte snö från uppfarten de flyttade på utan snö från gräsmattan. Varför de inte bara lät snön ligga och lät den smälta bort av sig själv förstår jag inte riktigt. Deras arbete gjorde att det blev en rätt stor snöhög på baksidan av deras hus och igår kunde jag se hur de stod och kastade upp snöklumpar i luften som sedan gick sönder när de träffade marken. I min värld så är det helt klart ett lite udda och rätt onödigt sätt att spendera sin tid men alla gör som de själva vill

Kommentarer

  1. Hahahaha! Det låter helt klart udda att ägna sig åt det. Deras gräsmatta på framsidan kanske blir vattensjuk och därför ville de flytta snön? Jag vet inte, folk är underliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att de bara är underliga. I vintras när det hade kommit någon cm snö sopade de sin uppfart och den består av grus/sten

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den