Blommor

Sakta börjar naturen vakna och i trädgården blommar en scilla.
Har insett att jag behöver köpa nya skor igen. Jag tycker inte att jag promenerar så mycket men skor håller verkligen inte länge. De jag har nu har blivit så pass slitna att det inte är något stöd kvar i dem alls. Jag har hittat ett par som verkar vettiga men det är så mycket pengar. Att betala mer än 500kr för ett par jogging/walkingskor tar emot något fruktansvärt. Hade jag haft mer pengar skulle jag nog resonera annorlunda.

Kommentarer

  1. Jag känner ju precis likadant med skor - tja, kläder och prylar också. Jag hoppas att du hittar några bra, i min erfarenhet så höll walkingskorna från Reebok jag köpte för några år sedan för 1200:- (födelsedagspresent från pappa) inte nämnvärt längre än paret efter dem (men innan Engelsonsskorna), det var alltså egentligen typ 700:- i sjön. Kanske är det så att om man hittar skor som verkligen är gjorda för lika mycket promenad som vandringskängor är gjorda för vandring om man säger så, så håller de längre men jag är skeptisk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att köpa skor är ett jäkla lotteri. Jag har ett par salomon nu och sulan är inte så sliten men innersulan är i stort sett platt så det känns som om jag har någon mm mellan foten och marken. Provade att lägga i en sula igår men då blev skon för tajt runt foten. Vet att jag köpte ett par riktigt billiga skor på lidl för några år sedan och de höll längre och var bekväma. Jag får fortsätta leta för mer än 500kr kan jag inte lägga på skor

      Radera
    2. Jag förstår precis, det var så det kändes med mina gamla också - som att man går nästan direkt på stenar/grus. Har du kollat Stadium Outlet? Det var ju där jag hittade de jag har nu och de är jättesköna, stabila och robusta och om du inte har några särskilda fot- eller ryggproblem så tror jag till och med att de skulle vara bättre för dig än för mig, du går ju mer på mjukt underlag i naturen än jag. De är inte jättemjuka och jag ångrar lite att jag inte köpte walkingskor istället för trekking. Kolla, jag vet inte vad de har inne just nu.

      Radera
    3. Tror att jag har kollat där men ska kolla igen

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den