Det missade jag

Det händer lite då och då att jag får mail från någon författare som vill att jag ska läsa en bok de skrivit. En del mail är bara underliga så de slänger jag på en gång och sen finns de de som skriver vettiga mail men jag känner att det inte är en bok jag vill läsa.
Ska jag lägga några timmar av mitt liv på att läsa en bok så ska det vara en bok som känns intressant för mig. För ett tag sedan fick jag ett mail som var trevligt skrivet men jag kände att det inte var en bok som jag blev det minsta nyfiken på. Min avsikt var att svara författaren och tacka för att han hörde av sig men att jag inte var intresserad. Idag kom jag på att jag aldrig svarade honom, ingen katastrof men jag tycker att det är vanligt vett att svara på mail. Det gäller inte mail från knäppa författare för det slösar jag inte min tid på. Funderar nu på om det är för sent att svara eller inte

Kommentarer

  1. Jag tycker inte att det är för sent att svara, du kan ju bara skriva som det är dvs att du glömde svara och så skriva det övriga. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den