Flitig som en myra

Det blev många timmars slit idag. I morse blev jag lagom glad när jag insåg att grannarnas kattjävel varit och skitit i en nyplanterad rabatt. Att jag vet att det är deras katt är för att det bara är den av katterna i byn som envisas med att vara i vår trädgård. Veckan som kommer borde vi få hem en bunt buskar så det gäller att det finns plats att plantera dem. Så jag måste ta itu med det imorgon, vi vill ha lite mer insynsskydd så därför ska det bli fler buskar i trädgården. I år känns det verkligen som om listan på allt som ska göras i trädgården är lång. Hade jag haft normalt med energi skulle det inte varit några problem men som det är nu orkar jag inte göra mycket varje dag. Varför jag hittar på nya saker som ska göras hela tiden är enbart vansinnigt

Kommentarer

  1. Dags att spika upp kattjäveln på en stolpe. Nej, jag skämtar självklart men hade jag varit du hade jag nog ändå pratat med grannarna för du ska ju inte behöva gå och lida för att deras katt inte vill skita i deras egen rabatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr tror jag inte att det är någon mening med att försöka prata med dem. Ett tag försökte katten ta sig in i vårt garage, ibland lyckades den och då var det märken från kattassar på hela bilen och andra gånger lyckades den inte ta sig in men lyckades fastna med halsbandet i handtaget på garageporten. Kul att hitta ett katthalsband där, glad i och för sig att katten inte ströp sig själv. Vi lämnade givetvis tillbaka halsbandet och förklarade var den hade fastnat. Grannarna har även stått och skrattat när våra hundar jagat katten på vår tomt. Sambon har nu börjat prata om att sätta el runt tomten. Jag tycker dock att det är lite för drastiskt

      Radera
    2. Fånga in kattskrället och lämna in den på närmaste katthem, de skulle sannolikt inte sakna den. Stackars katt men jag förstår din sambo faktiskt.

      Radera
    3. Jag kan erkänna att jag inte direkt skulle sörja om katten blev tagen av en räv eller något annat

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den