Kastar tennisboll efter katt

Det är nog det underligaste jag gjort idag. Nu behöver ingen bli upprörd för jag siktade inte på katten utan bara bredvid. Det är samma katt som förstört blommor för mig och vägrar sluta vara i vår trädgård fast det luktar hund. Jag vill inte ha den i trädgården och har inga betänkligheter alls att försöka skrämma den. På ett sätt tycker jag synd om den för ägarna är fortfarande bortresta och måste ha varit det i minst en månad nu. Det är en i byn som ser till deras hus och katt så den släpps ut varje morgon och tas in varje kväll men utöver det har den inte någon mänsklig kontakt. Inte så snällt mot katten enligt mig. Skaffar man sig djur får man även ordna med vettig vistelse åt den när man åker bort

Kommentarer

  1. Om du är ute och den är i trädgården och ni har en trädgårdsslang så spruta ner den med iskallt vatten. Jag håller ju med dig om deras katthållning, om du orkar kan du tipsa Länsstyrelsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr så är katten smart nog att fort springa ut ur trädgården så fort den hör att vår ytterdörr öppnas. Hundarna har jagat den många gånger. Jag har funderat på att tipsa länsstyrelsen men när man läser på jordbruksverket så är det inte många krav/önskemål man måste uppfylla som kattägare. Minns jag rätt så var det bara att en vuxen frisk katt ska ha tillsyn två gånger per dag och sällskap (kommer inte ihåg rätt ord)av människor eller artfränder några timmar per dygn. Sista kravet uppfylls inte men de kan alltid hävda att den umgås med andra katter när den är ute. Katten brukar gå över till den som ger den mat när den mannen är ute så den vill helt klart ha lite sällskap. Han och hans fru vill däremot inte ha in den i deras hus vilket är förståeligt.

      Radera
    2. Det spelar ingen roll om de hävdar att den umgås med andra katter, det är inte det som räknas utan det är i hushållet det räknas. :-) Ringa eller maila LS kan du alltid göra och säga/skriva att de behöver lite skrämselhicka.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den