Opiumodling

Idag har jag petat ner några opiumvallmo frön i krukor så får se hur det går med dem. Nu brukar inte vallmo behöva lång tid på sig för att vakna så egentligen är det onödigt att så dem inne. Men med tanke på hur den här våren har varit så kändes det lika bra att så. Då lär det bli några blommor i alla fall. Jag har inga planer på att försöka skörda opium av dem om någon funderar, lite för mycket jobb för mig. Har hunnit kladda lite med färg idag också så nu räknar jag med att bli klar med fönstret imorgon. Sedan är det bara att ge sig i kast med ett annat fönster.
Av logiska anledningar så är mina självmordsplaner lagda på is. Inte för att jag mår bättre utan för att jag inte kommer göra något innan sambon varit på återbesök på kardiologen och fått en okej stämpel

Kommentarer