En av dem som klarade sig

Kattjäveln mosade som sagt en del av mina aklejor men några klarade sig i alla fall och nu blommar en för första gången. Satte frön förra året och det är året efter som de flesta sorters akleja blommar.
Riktigt fin enligt mig och det ska bli kul att se hur resten ser ut när de blommar. Planterade en del olika sorter så på sikt lär det bli allt möjligt skumt. Fröerna från akleja plantor blir oftast inte som moderplantan.
Det är trevligt med lite blommor som dyker upp och sprider skönhet. Nu gör det mig inte piggare eller mer förtjust i livet men trevligt är det

Kommentarer

  1. Vad spännande att de inte blir som moderplantan, det är ju coolt! Då behöver man ju inte mecka så mycket om den fröar själv när den blommat, om "barnen" ändå kan se annorlunda ut. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ser det bara som positivt med blommor som överraskar

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den