Ett tjock kuvert från försäkringskassan..

Det var inte riktigt vad jag ville hitta i brevlådan men så var det. Istället för att göra som en vuxen vettig person och öppna kuvertet och läsa valde jag att koka rabarbermarmelad och baka en rabarberkaka. När jag sedan hade en bit rabarberkaka i handen kände jag mig redo att öppna och läsa.
Nu var det inte så farligt som jag hade oroat mig för. Det var bara i stort sett besked om att de fortfarande klassar mig som galen. Givetvis inte skrivet med de ordvalet men andemening är densamma. Positivt är att jag nu i alla fall vet namnet på min handläggare

Kommentarer

  1. Skönt på sätt och vis ändå, du om någon förstår hur jag menar med det. Jag _borde_ ha fått ett liknande brev nu i maj eftersom det har gått tre år sedan jag fick min varaktiga sjukersättning men det har inte kommit något, inte mig emot men det är å andra sidan trist om de senare kommer på att jag hade skyldighet att svara på något de borde ha skickat, de har en förmåga att klandra mottagaren även om de inte gjort rätt själva. Nu kan du lägga det brevet till handlingarna. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då får du säkert också ett brev snart. Jag hann bli riktigt nervös, såg framför mig att jag skulle bli tvingad att gå på ett möte och så skulle de konstatera att jag verkar vettig. Det kan ju inte finnas något värre än att bli klassad som vettig=)

      Radera
    2. Jag vet ju inte vad du har för form av sjukersättning eller annat, min är ju varaktig så jag får på sin höjd ett brev där jag får svara på frågan "Är du fortfarande sjuk?" typ, det är alltså upp till mig och inte till dem. Såvida någon regering inte ändrar på det genom ny lagstiftning så kommer de aldrig att kunna riva upp beslutet och det är en himla trygghet.

      Radera
    3. Det känns som om det är något jag borde ha koll på men icke. Jag är nöjd med att komma ihåg vad jag heter, vad sambon och hundarna heter och adressen jag bor på. Och det låter ju inte helt vettigt

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den