Försöker

Ägnar mig åt att försöka hitta lite böcker att reservera på biblioteket. Ibland går det lätt att hitta böcker och andra gånger är det svårare.
Funderar lite över vad det var för öde som den här älgen råkade ut för.
Det går kanske inte så lätt att se att det varit en älg men pälsresterna berättar allt. Nu låg det här i ett område som det varit rätt mycket varg i tidigare så antingen så är det väl varg eller så är det björn som ätit upp den. Helt klart är det i alla fall att det är ett tag sedan älgen dödades, såg inget blod eller benrester.

Kommentarer

  1. Vet inte om ni hade tillräckligt med snö med skare på i vintras, det är inte helt sällsynt att åtminstone rådjur bryter benen när de fastnar tillräckligt djupt i skaren men älgar är ju kraftigare iofs.
    Vi har en second hand-bokhandel här där de har pocket på både svenska och engelska skitbilligt, säg till om du vill att jag ska dyka dit och köpa några. Jag skulle isf kunna skicka dem till dig, om biblioteksutbudet börjar sina alltså. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad som hänt älgen lär jag aldrig få veta. Lättare på vintern och se på spåren och kunna avgöra vad de råkat ut för.
      Biblioteket är bra och ordnar med fjärrlån när det behövs, problemet är bara att hitta böcker som jag känner för att läsa. Brukar fastna för någon författare och sedan när jag läst det mesta av den författaren är det svårt att hitta någon ny. Tack ändå för ditt erbjudande

      Radera
    2. Jag förstår, säg till om du ändrar dig. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den