Grått igen

Det hade varit kul att vakna upp till sol någon dag för det här börjar bli för jäkla trist. Jag har lite blomfrön som jag borde plantera men hur kul är det att leka med jord när det bara regnar? Rabarber måste jag också ta och skörda innan den blir dålig. Vad jag ska göra med allt vet jag dock inte riktigt, har rabarber kvar i frysen från förra året.
Jag lär koka rabarbermarmelad på en del av allt men det finns ingen mening att koka allt för det skulle räcka i flera år. Sambon äter marmelad lite då och då och jag äter det kanske en gång i månaden. Svårt när man vill ta tillvara på det som växer men inte riktigt vet vad jag ska göra av det

Kommentarer

  1. Jag är trött på temperaturer kring 15-17, växlande molnighet och kyliga vindar. Imorgon ska det blir ok med strax över 20 (åtminstone när jag kollade väderprognosen senast) men annars same same. I förrgår regnade det vilket var välbehövligt men i övrigt är det här en kass början på sommaren här också.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den