Inte alls förvirrad

Igår var jag riktigt jäkla trött och det resulterade i att jag somnade i soffan. Min första tanke när jag vaknade var att jag bara behövde plocka ur linserna och borsta tänderna och sedan kunde jag få gå och lägga mig på riktigt.
Sedan tittade jag på klockan och insåg att den var lite efter 19.00 och då var det uteslutet att gå och lägga sig. Så mycket piggare är jag inte idag men jag har i alla fall inte slocknat i soffan. Nu är jag antagligen så här trött bara för att jag försöker göra för mycket ute så fort det inte regnar. Jag har väldigt svårt för att ta det lite lugnare för jag vill bli klar med allt någon gång. Jag började gräva ut trädgårdskomposterna för någon dag sedan och det lär jag få ägna mig åt i några veckor. Nu har jag bara mig själv att skylla eftersom det var jag som byggde dem för många år sedan. Utan överdrift så skulle man kunna placera runt 10 lik i varje, rätt stora alltså. Det skulle inte vara så jobbigt att gräva ut dem om vi hade använt komposterna på ett vettigt sätt, alltså att vi skulle ha fyllt en i taget. Så är icke fallet utan vi har slängt på trädgårdsavfall helt utan en tanke vilket gör att det bara är jord underst. För att komma åt jorden måste en abnorm mängd grenar, grästuvor, klumpar, löv och annat skoj flyttas och det är tungt

Kommentarer

  1. Åh gud, det låter tungt som sjutton! Nu vet du hur man ska gå tillväga i framtiden, alltså en kompost i taget. Tuff läxa där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte direkt det roligaste jag gett mig i kast med och lång tid tar det.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den