Jäkla posten eller ICA

Jag blev lite fundersam på var mitt paket med dagliljor tagit vägen så jag gjorde en paketsökning.
Det visade sig att paketet kommit till ICA igår men jag har fortfarande inte fått något sms eller mail om att paketet finns för avhämtning. Nu hoppas jag verkligen att dagliljorna inte tagit skada för då blir jag sur. Dagliljorna vi har i trädgården har börjat blomma nu och det kommer nog bli fint med lite andra sorter bredvid.
I år har jag planterat en hel del olika liljor och det kommer bli fint om alla blommar. Nu borde jag antagligen ha gjort en liljerabatt men så blev det inte utan de är planterade på olika platser. Än har jag inte heller sett till några liljebaggar vilket jag är tacksam för. De äter upp blad och blommor och verkar vara rätt vidriga, enligt vad jag läst skriker de även när man försöker ta livet av dem. Lite tveksam på om jag är så pigg på att försöka ta död på skalbaggar som skriker

Kommentarer

  1. _Skriker_ skalbaggarna? :o Shit vad otäckt det låter, jag skulle nog också ha svårt att ta död på dem då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de ska tydligen göra det. http://www.odla.nu/inspiration/liljebaggar

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den