Många spamkommentarer

Det känns som om det går i vågor med meningslösa kommentarer på bloggen och nu är det mycket skit som dyker upp. Nu känns det inte så irriterande eftersom de på direkten sorteras som skräp så det enda jag gör är att ignorera skiten.
Jag kan dock tycka att de borde sluta lämna kommentarer när de aldrig dyker upp på bloggen men så bra verkar det inte vara.
Verkar som om de som pysslar med avverkning i närheten är väldigt morgonpigga för ljudet av en motorsåg hördes innan 6. Nu är inte avverkningen så nära något hus så jag tror inte att någon i byn störs av det och de som pysslar med det vill väl bli klara så fort som möjligt. Jag hörde bara ljudet när jag var utomhus, nu när jag är inne hörs det inget.

Kommentarer

  1. Innan kl.6? :o Hej och hå vad tidigt!
    Jag är så himla glad att WP har den där Akismet-prylen som stoppar spam, har 15 spam-kommentarer kommit igenom under alla år så är det inte mer heller. Jag fattar inte hur det kan finnas pengar att tjäna på det men det gör det ju uppenbarligen för annars skulle det inte förekomma så mycket som det ändå gör, precis som den här blåsningen när de ringer från typ Indien och säger att man har problem med sitt Windows och måste ge dem fjärrtillgång. Vem sjutton går på det liksom? Men det finns ju de som gör det för om det inte fanns pengar i det skulle det inte hända.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de måste vara morgonpigga. Snabbt jobbade de också så maskinerna hämtades på em.
      Bloggers filter har än så länge fungerat utmärkt och jag hoppas att det fortsätter så

      Radera
    2. Åh, skönt att det bara var en kort arbetsperiod.
      Jag tror att det är viktigt för bloggplattformarna som är gratis att ha bra spamfilter för annars går folk till betalplattformar.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den