Närmar mig

Nu har min vikt verkligen inte varit prioritet ett av den enkla anledningen att jag faktiskt inte bryr mig tillräckligt mycket. Har aldrig haft några tankar på att avstå helt från godis,kakor och annat gott. Hade jag gjort det skulle jag ha gått ner fortare men det skulle inte ha varit värt det enligt mig. Vägde mig nu på morgonen
och räknade sedan ut mitt BMI. Nu ligger det på 25,25 så det är inte så mycket kvar till jag hamnar på normalvikt. Med tanke på att jag hade ett BMI på 28,8 när jag beslutade mig för att ta itu med vikten så har jag kommit en bit på vägen. Att det sedan har tagit några år att bli av med fettet skiter jag i. I vikt handlar det om ett kg jag behöver bli av med så det är inte direkt omöjligt

Kommentarer

  1. Det är ju jäkligt bra jobbat, kanon rentav! Skitsamma hur lång tid det tagit faktiskt, du har inte varit sjukligt fet och inte samtidigt haft någon livshotande sjukdom så whatever liksom. Toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min skräck har nog varit att bli lika stor som jag en gång i tiden var. Vet hur lätt det är att bara fortsätta gå upp i vikt om man inte tar tag i det. Jag hade ett BMI på 37 en gång i tiden

      Radera
    2. Jag vill inte ens tänka på vad mitt BMI är. Jag förstår att du inte vill gå upp så mycket igen men du har ju gjort ett jättebra jobb att hålla dig på förhållandevis bra siffror. :-)

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den