Övermäktigt

Jag vill gärna lura mig själv att tro att jag orkar allt och klarar allt men så sker något som får mig att inse att det inte riktigt är så. Den insikten drabbar mig oftast när något går fel och jag måste ta itu med det som blev fel.
I de flesta fall handlar det om att jag måste ta kontakt med någon myndighet eller någon affär på nätet. Fallet idag handlar om att jag måste ta kontakt med en firma och reda upp ett trassel som varken jag eller firman är skyldiga till. Nu insåg jag det för några timmar sedan och när insikten drabbade mig att jag måste kontakta dem kände jag bara nej och kände för att lägga mig på golvet och sparka och skrika. Jag orkar helt enkelt inte ta itu med det fast jag vet att jag måste. Det är inte ofta jag känner mig patetisk men när det gäller sådant här så gör jag det. Det är bara fånigt att jag inte tar itu med det men jag orkar verkligen inte. Jag har ingen energi över för att ta itu med saker som går fel. All min energi går åt till att ta mig igenom dagarna och det finns inget mer jag orkar med

Kommentarer

  1. Jag förstår dig, jag blir sådan ibland och efter pappa-cirkusen i januari-februari var jag ju helt utbränd och jag var så lycklig att telefonen var tyst i veckor, något enstaka sms men inget annat. Välsignat! Hoppas att du lyckades uppamma energi och fixa det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev sambon som fick ta itu med det för jag orkade helt enkelt inte

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den