Sandblästring av mitt ansikte

Det låter nog inte så behagligt och det är det inte heller så därför gömmer jag mig inne. Efter att lantbrukaren/bonden körde runt här utanför med sin traktor så har det inte regnat.
Idag blåser det som sjutton och det är moln av jord/sand som flyger runt. Jag var ute i trädgården någon timme på fm men sedan klarade jag inte mer. Det känns rätt värdelöst att sitta inne när det är dräglig temperatur och sol. Lite regn under natten skulle inte skada men givetvis så ska det inte regna på några dagar

Kommentarer

  1. Åh, sådant är gräsligt. Jag minns de tre vårar då jag gick på naturbruksgymnasium med retroaktiv smärta, som etta plockade man sten när äldre elever harvade på samma åker och som tvåa och trea gjorde man andra saker och alla innebar sand och jord i håret, munnen, öronen och överallt annars efteråt och smärta under tiden man jobbade. AJ!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår var det hopplöst. Jag blev helt vansinnig av att hela tiden få jord i ögonen, så tråkigt också att vara inne när vädret är fint

      Radera
    2. Jag tycker ganska ofta att väder är onödigt på det hela taget, nog måste naturen väl kunna förstå att vi människor lite generellt tycker att om det ska vara dåligt väder av något slag så kan det vara alla sorters dåligt samtidigt - nederbörd och blåst alltså? Ganska elementärt tycker jag.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den