Semester/tortyr

Det är en släkthändelse eller vad jag nu ska kalla det för en ur sambons släkt om några veckor. Jag kommer inte att vara med på den händelsen, orkar helt enkelt inte och känner inte för att bli granskad av en del som ska vara där. Sambon förstår min ståndpunkt även om han tycker att jag ska vara med.
Händelsen är i Skåne/Småland eller något liknande, jag lyssnade inte så noga. Sambon tycker då att jag ska följa med ner så kan vi stanna några dygn och hitta på något. Jag känner bara nej, har ingen ork eller lust för det. Att bo i husvagn är inte något jag uppskattar alls, det är okej om man är iväg på någon hundaktivitet men annars nej. Jag avskyr campingplatser, konstigt folk, människor som inte har koll på sina hundar eller odrägliga skrikande barn, bökigt att duscha och bara allmän misär. Jag känner mig elak mot sambon eftersom jag verkligen inte vill följa med. Utan tvekan så kan jag bita ihop och följa med ändå men sannolikheten att det blir roligt för mig eller sambon är noll

Kommentarer

  1. Men åh, lider med dig. Jag är så glad att jag inte har någon större familj och ingen respektive som har familj heller, jag vet ju inte ens vad jag ska säga i sommar om min syster frågar om jag vill komma och hälsa på eller bjuder in sig själv och familjen för jag vill inte över huvud taget ha P här och även Tyra är jag tveksam till ärligt talat och det känns förj*ligt men det är som det är. Jag tycker nog inte att du är elak om du inte följer med, du skulle väl ändå inte vara något trevligt sällskap och då är det ju ändå inget roligt. Om man tycker att långa bilresor är trevliga kunde det väl vara roligt med en roadtrip men om du kommer att vara grinig i husvagn så är den biten ju skittrist. Alla kan inte gilla samma saker. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt men samtidigt känner jag mig tråkig som inte alls vill följa med, svårt

      Radera
    2. Jag förstår dig absolut, du kanske får göra en plus- och minuslista och se vilken som blir längst eller något sådant.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den