Skjuta lite kanadagäss?

Det kan inte vara godkänt att de knäppa fåglarna går runt och gapar nu. Min plan var nämligen att sova men att lyckas somna när kanadagäss vaggar runt och gapar är inte det lättaste.
Alternativet att skutta ut med ett gevär nu och börja skjuta djur som inte är lovliga är nog inte helt bra. Risken är även att den nyaste familjen i byn kanske inte vill bo kvar. Lite onödigt är det kanske att få dem att fly men enligt ryktet så är kvinnan eller mannen psykolog. Så det skulle kanske vara intressant för den att se vad som kan hända när människor drivs över gränsen av kanadagäss. Att jag inte vet vem av dem som är psykolog är för att jag oftast inte lyssnar så noga när någon i byn pratar om någon annan i byn. Det är en del skvaller man får höra här och oftast bryr jag mig inte om vad andra gör eller inte gör

Kommentarer

  1. Jag avskyr kanadagäss, dels pga honkandet och dels pga skiten. Jag skulle ha blivit helt galen jag också. Du får lägga en anonym lapp i deras brevlåda och tipsa dem om att göra en studie i vad som händer när folk drabbas av sömnbrist pga fågelljud. (y)

    SvaraRadera
  2. det värsta med att bo på ett litet ställe är alla rykten & allt skvaller. (tycker jag)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med, har nog blivit van genom åren så jag lyssnar oftast inte så mycket på allt som sprids

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den