Svalor

Svalorna återvände för ett tag sedan och de gör verkligen nytta när det gäller att äta mygg och annat otrevligt. Bra djur på så sätt men varför de måste flyga så nära mig förstår jag inte. Varje gång tycker jag att det är lika otäckt när de sveper förbi på någon meters avstånd. Det mest spännande som hänt här de senaste dagarna får nog bli att det var en polisbil i byn.
De stoppade ett fordon och sedan fick de lämna fordonet stående i närheten av vårt hus. Att det är poliser i byn får betecknas som väldigt ovanligt, det händer inte så mycket här och så finns det knappt några poliser i närområdet. Gissar att vi i vanlig ordning kommer att få veta vad det handlade om, finns mycket nyfiket folk här som har koll på allt

Kommentarer

  1. Oj, lite polisspänning i byn kan ju vara intressant så länge det inte gäller våldsbrott eller så.
    Ni måste verkligen ha någon konstig attraktionskraft för fåglar kring ert hus, det är klart att de som byggde det inte kunde veta att det skulle störa fåglarnas feeling men jag tycker att hela grejen är underlig och lite fascinerande men om man som du inte gillar fåglar så särdeles så är det ju mindre roligt förstås.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den