Tänkte nog lite tokigt igen

Vilket inte är första eller sista gången. Vi har en bit gräsmatta som går längs med uppfarten, den är några dm bred och rätt dryg att klippa. Det gör att den oftast är vildvuxen och givetvis syns den från vägen.
För att slippa det problemet kom jag på den briljanta idén att vi borde plantera dagliljor där. Min tanke var då att de på sikt skulle sprida sig och till slut skulle det inte vara någon gräsmatta kvar där. Därför beställde jag tre dagliljor i helgen, hade inte råd med fler men det är en start. Idag fick jag mail att de är skickade vilket gör att de lär dyka upp imorgon eller på tor. Det innebär att gräsmattan där måste klippas och jag måste gräva tre gropar men inte sjutton har jag orkat göra det. På sikt kommer säkert dagliljorna att göra att det blir mindre jobb men nu blir det mer jobb att få det snyggt och så långt tänkte jag aldrig

Kommentarer