Alltid minst ett par

Jag har funderat över varför de alltid färdas så. Kanske är det för att två kan gå till mer effektiv attack eller så är det ett säkerhetstänk bakom det. Idag hann jag se dem innan de hade en chans att gå till attack. Svårt är det inte att identifiera dem men ibland upptäcker jag dem för sent. Det som avslöjar dem är att de går genom byn, har oftast underliga färgstarka kläder och bär på en mapp eller något liknande. Ett effektivt vapen som oftast gör att de avbryter attacken är hundar. När jag såg dem stökade jag upp hundarna så att de började skälla och varelserna fortsatte då fort förbi vår uppfart. Folk får gärna tro på vad de vill men jag vill inte ha besök av folk som vill upplysa mig om gud/ jesus och allt liknande

Kommentarer

  1. Hahaha, hundar är bra till mycket! Mappar eller pamfletter är här ett säkert tecken på JV medan vit skjorta, slips och axelremsväska snett över axeln är ett tecken på mormoner. Jag håller mig borta från dem, lyckligtvis har förekomsten av sådana besök sjunkit till nästan 0% sedan min hyresvärd installerade porttelefonen. :D En gång ringde JV på här men de gick tomhänta härifrån men sannolikt på ett annat sätt än de var vana vid, jag släppte ut Uzie och en av de unga männen utbrast glatt "Åh, en belgare!" Det visade sig att hans familj haft en terv, vi pratade hund i en halvtimme och sedan tackade de för sig och gick. Fail på deras uppdrag, jag tror att hans kompanjon var mer missnöjd. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Här var det några för något år sedan som var på väg att öppna grinden fast hundarna var ute. Förstår inte riktigt hur man tänker då, inte sjutton skulle jag komma på tanken att gå in i en trädgård när hundar står vid grinden och skäller. Nu hann jag eller sambon fram och avstyrde det hela.

      Radera
    2. De kanske tror att de får plats bland de där 44 000 som kommer in i paradiset lättare om de offrat sig för missionen och gett upp valfritt klädesplagg eller lem. Jag vet inte, de är i varje fall inte kloka.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den