Godis, pizza, ostbågar

Och i stort sett allt som är onyttigt och fett vill jag äta. Nu blir jag alltid så när jag är för trött så jag är inte ett dugg förvånad. Hade jag haft någon affär i närheten hade jag nog inte kunnat motstå mina impulser.
Det är nog tur att det inte finns några affärer i närheten för då hade jag gjort av med pengar och varit ännu onyttigare än vad jag är. Men fy så sugen jag är på något riktigt onyttigt och något sådant har vi inte hemma. Hm en lösning dök upp i mitt huvud. Om jag tar upp en liten påse med fryst rabarber så kan jag koka den med lite vaniljsocker och sedan ha det över lite glass. Inte riktigt lika lockande som godis eller ostbågar men man tager vad man haver.

Litet tragiskt känns det att jag inte längre orkar vara social så många timmar. En gång i tiden hade jag alltid folk runt mig och trivdes med det och nu orkar jag inte med det längre.

Kommentarer

  1. Jag vet precis hur du känner med sötsaker/snacks och trötthet, jag blir likadan - eller blev, nu när jag använder Victoza har det försvunnit vilket känns jättekonstigt och på sätt och vis inte ens välkommet.
    Jag har alltid varit fläckvis social om man kan vara det, mitt i en fest eller grej kunde jag få för mig att gå hem och det var aldrig någon som märkte det vilket självklart sårade mig men det var å andra sidan inte för att få uppmärksamhet efteråt som jag gick hem. Numera är jag som du, några timmar på sin höjd om jag får välja och annars inte mer än två nätter hos familjen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade verkligen önskat att jag skulle bli sugen på frukt eller knäckebröd istället. Så jäkla onödigt att trycka i sig onyttigheter. Det är inte direkt så att jag når mitt viktmål fort när jag äter för mycket skräp

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den