Har jag råd eller inte?

Lite av en evig fråga och den här gången gäller det byxor. Jag har insett att jag inte har många par som jag kan ha och alla tunna byxor jag kommer i är slitna.
Inte lite charmigt slitna utan så pass slitna att det går att se rakt igenom dem och det är lite av ett under att de håller ihop. Tanken på att byxorna när som kan ge upp när jag är ute och går gör det lite olustigt. Jag har kvar byxor i mindre storlek som är i hyfsat skick men för att jag ska få på mig dem behöver jag gå ner minst 5 kg till. Att det kommer ske inom en snar framtid är inte troligt, särskilt inte nu för när jag är för trött äter jag för mycket och inte nyttigt alls. Jag försöker avgöra om jag har råd att köpa 1-2 par av några billiga byxor men det är inte så lätt att avgöra. Att i stort sett ha ett tomt bankkonto i början på månaden undviker jag gärna för min erfarenhet är att det alltid dyker upp någon kostnad som jag inte tänkt på. Lutar åt att jag får fortsätta fundera

Kommentarer

  1. om du vill så kan jag bidra med en liten peng. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är otroligt snällt av dig att erbjuda men det är lugnt

      Radera
  2. Jag vet hur det känns, det eviga pusslandet med kläder som knappt hänger ihop och priser som är alldeles för höga nästan oavsett var man tittar. Hoppas att du hittar något du har råd med, jag lider med dig. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev så att jag beställde ett par jeans på rea. Inte så tunna byxor direkt men då håller de längre

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den