Nära ögat

Jag har inte som vana att gå ett varv i trädgården innan jag släpper ut hundarna och jag har inga planer på att börja med det. I morse gick jag och hundarna ut i trädgården och det visade sig att vi inte var ensamma. Grannens katt var i trädgården och den fick sig en springtur. Nu tog den sig ut från trädgården i tid annars hade det gått illa. En hund var bara någon dm från den och hade hunden kommit ikapp är jag rätt säker på att katten skulle ha blivit skadad eller dödad. Varför den katten aldrig lär sig är lite av ett mysterium. Det finns många katter här men ingen annan katt är dum nog att gå in i vår trädgård. Grannarna som äger katten är i vanlig ordning bortresta så kanske försöker katten bara få lite mänskligkontakt

Kommentarer

  1. Hoppsan. Jag önskar verkligen att de skulle göra sig av med katten, de förtjänar inte den och den förtjänar bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även när ägarna är hemma så går katten över till kattvakten om han är ute

      Radera
    2. Det hade jag också gjort om jag var den katten.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den