Trött och irriterad

Jag är rätt irriterad på sambon för tillfället. Nästa vecka kommer en släkting till honom på besök, vilken dag besöket kommer vet vi inte och inte heller hur länge personen tänker stanna. Redan förra veckan sa jag åt sambon att han måste kolla hur det ser ut med vår avloppstank. Jag misstänker nämligen att den kan behöva tömmas innan besöket kommer. Jag har nämligen ingen lust att uppmana någon som kommer hit på besök att inte duscha varje dag. Jourtömning kan man alltid boka men det kostar mycket, när man beställer vanlig tömning så ska det ske inom 5(? tror det är fem) vardagar efter att man beställt det. Nu är det då tisdag och vardagarna tickar ner och inte sjutton har sambon än kollat hur det ser ut i vår tank. Det är inte något som jag tänker göra för jag anser att det faktiskt är sambons ansvar.

Jag lär ändå behöva ägna ett par dagar åt att städa innan besöket kommer, baka någon kaka och möjligtvis tvätta fönster. Så jag orkar fan i mig inte ta itu med något mer. Jag är trött redan nu och jag har inte ens börjat beta av det som måste göras. Det värsta är att jag också vet med mig att jag blir mer kokko när jag är trött. Är jag tillräckligt trött kan det kännas som en bra idé att gå och hänga sig i garaget och det är kanske inte så lämpligt

Kommentarer

  1. Jag hade också blivit rejält irriterad i din situation, hur svårt kan det vara egentligen???

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fortfarande inte gjort och jag har tröttnat på att tjata så nu skiter jag i det

      Radera
    2. Det tycker jag att du gör rätt i. Han får skylla sig själv.

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den