Vad skjuter de på nu?

Jag hörde ett skott när jag var ute och promenerade. Att höra skott här är inte så ovanligt men nu tror jag inte att det finns något lovligt vilt, då bortser jag från skyddsjakt. Inte finns det någon heller som bor i riktningen var jag hörde skottet.
Det enda jag kan komma på är om någon skjutit någon av sina djur, nu ser jag inget fel i att skjuta sitt djur om det lider men så ofta sker det ändå inte här. Senast någon sköt av några tamdjur här är det några år sedan. Ett par sköt sin ena hund efter att den attackerar en av deras andra hundar. Nu var det knepigt folk överlag men jag föredrar om folk tar ansvar och tar bort aggressiva djur istället för att ursäkta beteende. Om det är någon som skjutit något tamdjur lär jag få höra om det och är det tjuvjakt lär jag inte få höra något. Det skulle i och för sig vara synnerligen korkat att ägna sig åt tjuvjakt så nära byn.

Kommentarer