Vaknade av en duns

Nu har fåglarna börjat roa sig med att ta livet av sig genom att flyga in i sovrumsfönstret. Tidigare var det mest köksfönstret och det brukade jag inte bli väckt av i alla fall.
Jag tittade ut efter att ha blivit väckt och kunde konstatera att det var en trast eller en stare. Runt den var det redan en skata och ett par björktrastar. Eftersom jag kunde se att den skadade fågeln fortfarande andades skrämde jag iväg de andra fåglarna. Sedan tog jag mig ut och kunde då konstatera att fågeln hade dött. Hoppas bara att den inte hade några ungar som nu kommer att svälta ihjäl. Något annat som också är tråkigt är att det är fyra grader ut, om våra tomatplantor kommer överleva den här kylan känns rätt tveksamt. Så jäkla tråkigt när man drivit upp plantor från frön och tagit hand om dem under några månader och så blir det onödigt kallt. Några vinbär verkar det inte som vi får heller för buskarna är i stort sett plockade på alla små gröna bär. Misstänker att fåglarna har så svårt att hitta mat att de ger sig på allt

Kommentarer