Varför gör jag något som jag vet bara kommer att göra mig irriterad?

Nu borde det inte vara en fråga eftersom jag innerst inne vet svaret själv. Svaret är att jag alltid har en gnutta hopp om att de kanske lyssnat ändå fast jag inte riktigt tror det. Det jag gjorde var att logga in och titta i min journal. Jag hyste ett mikroskopiskt hopp om att det skulle ha blivit en ändring i min journal eller en anteckning om att patienten(jag) hävdade att undersökningar inte blivit gjorda och felaktig diagnos. Det handlar om det här.

Nu var ingen ändring gjord och inte heller hade någon bemödat sig om att skriva in mina åsikter. Det enda jag kan tro av det hela är att jag inte har någon trovärdighet bara för att jag har en psykjournal. Och det gör mig förbannad. Min intelligens är det inget fel på och jag anser att jag förtjänar att bli behandlad på samma sätt som en patient som aldrig haft med psyk att göra. Händer det mig så borde det hända många fler men när det gäller patienter med psykisk ohälsa så är det nog inte så noga

Kommentarer

  1. Jävla idioter, rent ut sagt. :x Det var ju precis den upplevelsen jag hade med idiot Voy... hur fan han nu stavar sitt namn. "Du har en psykisk sjukdom, då beror allt på den och ingenting du säger om dina fysiska problem är sant, eller så vet du inte vad du pratar om". Jag är så LESS på det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är underligt att läkare som ändå har en lång utbildning inte lyckas inse att psykisk sjukdom inte är samma sak som dum i huvudet

      Radera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den